Friday, November 18, 2011

My Speech in English

Hello. My name is Hanna Fischer and I'm from Boise, Idaho in America. Boise is located in the western part of the United States. I have been in Brandenburg for three months. I'm eighteenyears old and I have finished school, after twelve years, in America. My father, Todd, is an engineer and a Rotarian. My mother, Karry, works in the library. My sister, Ida studies hydrology at college in California and she is twenty-one years old. I am in the eleventh grade at the Domgymnasium and am learning mathematics, physics, German, sports, history, art and English. My favorite subjects are math and sports. My hobbies are reading books, horseback riding and writing novels and I am a Girl Scout. I have already visited Berlin, Eisenach, Quedlimbug, Speyer, Heidelberg, Cologne and Duisburg. I found Cologne Cathedral, the Cathedral of Speyer, Heidelberg Castle and the Wartburg interesting. I like Döner and the architecture in Germany. I love Germany! 

The German Original:
Hallo. Ich heiße Hanna Fischer und ich komme aus Boise, Idaho aus America. Boise liegt im Western von U.S.A. Ich bin seit drei monaten in Brandenburg. Ich bin achtzehn Jahre alt und ich habe die Schule nach zwölf Jahren in America beendet. Mein Vater, Todd, ist ein Ingenieur und ein Rotarier. Meine Mutter, Karry, arbeitet in der Bibliothek. Meine Schwester, Ida, studiert Hydrologie an der Universität in Kalifonien und sie ist einundzwanzig Jahre alt. Ich lerne im Domgymnasium in der elften Klasse Mathematik, Physik, Deutsch, Sport, Geschichte, Kunst und Englisch. Mein Lieblingsfächer sind Mathematik und Sport. Meine Hobbys sind Bücher lesen, Reitsport und Romane schreiben und ich bin eine Pfadfinderin. Ich besuchte schon Berlin, Eisenach, Quedlimbug, Speyer, Heidelberg, Köln und Duisburg. Interessant waren für mich der Kölner Dom, der Dom von Speyer, das Heidelberger Schloss und die Wartburg. In Deutschland mag ich die Architektur und Döner. Ich liebe Deutschland!

No comments:

Post a Comment